Låååångfredag!

jaa då har det ju varit långfredag idag... och lång har den varit=)... har gjort hur mycket som helst idag... startade dagen kl 8 med en snorig och hostig kille=(...  strax efter 10 va vi hemma hos kinna och jemma o lämnade "vårat" köksbord som just nu är deras=).... men pappa hade med sig ett bord hem från verskstaden som vi får låna till vi flyttar!... först hade vi tänkt att ta balkongbordet men då hade ju bara en av oss fått äta i taget hihi och det går ju inte..=)... va väl hemma igen runt halv 1 nån gång... och jag hade ju lovat grannbarnen att påskharen hade varit hos mig och lämnat några ägg.. så när vi kom hem så gick jag ut på baksidan och gömde dom.. sen fick alla barnen ut och leta efter dom.. åhhh dom tycket det va jättekuuuul!... sen kl 14 bar det hem till mamma och pappa... påskmat! yeeeyhh! jättegott... även timmy och min farmor och farfar va där! trevligt... theo fick ett påskägg av mormor och morfar och ett av gammelfarmor och gammelfarfar.. och thomas och jag fick varsit me=) hihi... mamma hade gömt dom så vi fick leta efter dom... såå roligt.. vi har alltid fått leta efter våra ägg... traditioner ska man hålla på=).. sen efter jättegod mat bar det hemåt kl 17... sen kom emelie,denny och leia.. vi hade bestämt dagen igår att vi skulle grilla på kvällen... va ju inte speciellt sugen på mat när jag kom hem kan ja ju säga för jag va verkligen proppmätt... men vi grillade inte förräns runt halv 8 och då smakade det lite bra med mat ändå.. grillat är ju så gott så det kan man ju inte få nog av=).... sen har vi bara suttit här och umgått och snackat lite skit=) och barnen har lekt som bara den! busiga ungar... så nu för en stund sen åkte dom hem..
Så det har blivit en hel dag för oss.. jaa en långfredag... det känns så bra när man har hunnit med så mycket under dagen! om man kunde få lika mycket gjort varje dag vore ju bra=)...

ska hoppa i säng nu... inte bokstavligen men jag ska gå och lägga mig ;) hihi!
GOD NATT och GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0