Lekparken

Idag har varit en helt vanlig dag... vad ska man hitta på på semestern?? hmm... Ja åter till idag då... åkte till Kinna och Jemma på förmiddagen... Kinna har hjälpt oss att sy ett draperi till tvättstugan blev superbra!!! och även en gardin, men såklart så glömde jag mäta hur stort det var så den passa ju inte=(.. men jag har lite tyg över och jag hoppas det räcker så Kinna kan hjälpa mig att sy en ny! Thomas sa strax innan vi åkte att glöm inte att mäta det du ska ha sytt... men vad gjorde jag då... jaja så kan det gå.. kommer bilder sen på våran fina tvättstuga, men jag vill att gardinen ska va uppe först ;) och Theo vet precis vart han ka gå när han kommer hem till farmor och farfar.. in i deras tv rum och till godisskålen... men vi ställde bort den och han såg ju vart vi ställde den, så då gick han till Jemma och pekade upp mot skålarna och sa dää.. och då fick han ju en godis såklart... han vet hur han ska göra...efter vi vart hos dom åkte vi till Jula och inhandlade små krokar så vi kan sätta upp draperiet, sen blev det en sväng till Ö&B med... köpte en låda/back till theo som han ska ha sina leksaker i här på nedervåningen! Idag blev det Kyckling och ris... jättegott.. jag provade en torr marinad från santa maria, Kaffir och Ginger... det var bara att gnida in den på fileerna och steka.. man kanske egentligen ska grilla den men det funkade toppen att steka den med=)
Sen tog vi en liten promenad allihop... gick en sväng först och sen stannade vi ett tag i lekparken så Theo fick leka lite.. han tycker det är så himla kul att springa omkring och leka och klättra och åka rutchkana... sen skulle han prompt gå själv från skolan och hem... och han va jätteduktig gick hela vägen till nya dagiset som dom bygger, och som dom nu har fått upp en lekplats på... så vi fick stanna där med så han kunde leka lite där med=).. men sen skulle han gå alldeles själv igen! han är så himla duktig... och nu säger han massor ord som jag nämnt tidigare.. När Emelie,Denny och Leia va här så säger han eiia till Leia när han vill henne nått.. och ozzi till ozzy... saff till saften.. sitta,titta,pappa,mamma,ädä,mopa, tisse till kissen ja det är bara lite av vad han babblar på nu=) åhh min lilla älskling börjar bli så stor nu!!! och han ska sova hemma hos mamma och pappa på torsdag när vi ska ha party här.. så tomt det kommer att bli utan honom... han har bara sovit borta två gånger juh! pussgurkan då!

Nu ska jag va lite social med min andra hälft..=) puss och godnatt!


Hihi så fina familjen Karlsson/Johansson är=)

Kommentarer
Postat av: mormor

vad söta ni är hi hi hi

2009-08-02 @ 19:25:48
Postat av: Mats Gustafson

Bor inte Kinna och Jemma kvar på Rydsvägen 88 C?

2011-07-16 @ 02:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0