Datorn är hemma igen!

Fick gå en långpromenad bara jag o ozzy imorse.. theo fick va kvar hemma med pappa nu när han är sjukskriven.. Så det blev lite mer power walk än vad det brukar.. jätteskönt! kanske får ta en liknande promenad imorrn=).. efter så blev det att hoppa in i duschen och göra sig ordning.. tänkte att vi skulle ut till tornby en sväng... så vi gav theo lite mat och packade in oss i bilen.. ozzy fick åka till min mamma... vi tog affärerna runt jysk o rusta först.. sen hade vi ju fått ett sms om att dator(som jag har i knät nu=)..) var klar! Så vi åkte till siba.. och när han tar fram datorn så säger han att dom inte hitta något fel på den och det var ju konstigt eftersom att den inte funkar liksom.. dom hade haft den igång i 18h.. och sen sa han att eftersom dom inte hitta nått fel på den så ska vi betala 850 kr!!! kan ni fatta!! 850 spänn för nått dom inte har åtgärdat!! Galen är bara förnamnet på vad jag blev! dom sa att dom som lagar datorerna har typ 400kr i timme! ett sånt jobb skulle jag me vilja ha! Men jag sa till dom att jag lämnar ju inte in datorn om jag inte tror att det är nått fel på den.. och eftersom vi har ringt support och allt så va ju att lämna in den det sista alternativet! men dom sa att 850 kr va vad det kosta!  hur kan det kosta så mycket och dom inte har gjort nått??... han såg väl hur förbannad o arg jag blev så han kunde gå med på att jag skulle få betala 400kr.. men vadå 400kr är mycket oxå tycker jag när inget är gjort på datorn! men han kunde inte sjunka lägre i priset för det var siba själva som skulle betala dom resterande pengarna! så det var ju snäll att jag fick lite mer än halva priset! hmm eller?? vet i faaan alltså!
Men sen när vi kom hem och plocka upp datorn och läste på kopian på vad dom gjort.. då står det att:

Ankomst: 09/01/12    tid: 14:25
Arb.startad: 09/01/15  10:59
Avslutad: 09/01/15   tid 10:59
Returnerad: 09/01/16     tid: 12:11


Ser ni felet??!!!

Dom säger att dom har haft i gång dator i 18 timmar, men hur kan det då stå att arbetet startade och slutade exakt samtidigt! enligt mig så känner jag mig blåst på pengarna! enligt som uppgifterna som står på pappret har dom ju både startat och avslutat arbetet inom en minut! har dom ens haft igång datorn och kollat igenom den?? eller har dom bara låtsats kollat på den och den ligger kvar i nån hylla och dom säger att det inte var nått fel på den och ändå får betalt 850kr!! vem vet??!!! Ska ta och slå en pling till både siba och reparationsföretaget imorrn!! och då kommer jag inte att vara glad kan jag lova! för jag blir bara irriterad på det nu när jag skriver här...

Nu är det dax att sova.. Emelie och Denny flyttar imorrn=)

Hej!



Hmm?????
"hos oss får du råd"?? Snarare:"hos oss blir du fattig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0