inbrott/fågeljakt

Det blev ett litet äventyr för oss här på kvällen.. mamma ringde vid halv åtta och sa att lamret hade gått nere i verkstan..  men att vi skulle avvakta och se om larmet går igen.. så hon ringde tillbaka efter typ 5 minuter och sa att larmet hade gått igen.. så det var bara för mig att ringa thomas så han kunde följa med mej, klä på theo och hoppa in i bilen.. tror det tog typ 2 minuter från att mamma ringde till att vi satt i bilen..=) eftersom att mamma och pappa är nere i husvagnen så har jag nykeln in så det var därför vi fick åka... guu va tankar det flög genom huvudet... så jag sa till thomas att han inte fick åka upp utanför utan att han skulle ställa sig så han kunde spana innan vi kom... haha jag ringde timmy med så han kom också.. jag hade ju theo med mig så jag ville inte gå in om det skulle va nått... men iallafall när vi kom dit stod vi och spana ett tag, men vi såg inget... så jag låste upp och timmy och thomas gick in.. och det var inget inbrott iallafall... så theo, jag och ozzy gick in med.. men strax innan vi skulle åka så gick timmy och kolla inne på lagret... och då flyger det fram en fågel!! haha så det var fågeln som utlöst larmet... den kom ju inte ut..=(.. så vi öppnade alla dörrar och försökte fösa ut fågeln.. men såklart flög den inte åt det hållet vi ville.. den flög igenom hela verkstan bort till andra lagret... som tur va så hade vi en dörr öppen där me.. så vi omgringade den, stod på alla håll så den inte skulle flyga ut mot butiken igen.. trodde vi ja..... men såklart står jag i den gången mot butiken och fåglen kommer flygandes mot mej och theo... och jag blir skiträdd och hukar mej ner.. så fåglen flyger först in i min mage och sen ut mot butiken och sen va den spårlöst borta!! helkonstigt! så vi tror att den flög ut genom dörren vi hade öppen där... hade verkligen alla dörrar öppna... så nu får vi se om den är kvar där inne och larmet år igen eller om vi fick ut den... hoppas det... det var ju en liten fågel så den gömde sig ganska så bra! Annars är det bara att åka dit igen och jaga fågel=)

haha jaa så knasigt det kan bli... hade ju ställt in mej på att se nån som gjorde inbrott och ringa polisen.. men istället blev det fågeljakt.=) Men det var kul=) hihihi!

Imorrn blir det att hälsa på lilla Tyra..=) Godnatt och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: mormor

hälsar å tackar vad kul att ni hade fågeljakt,det kunnde lika gärna va tjuvjakt.puss kram

2009-07-09 @ 10:46:22
Postat av: Jennie

jaa det hade varit lite roligare med tjuvjakt=)

2009-07-09 @ 12:12:56
URL: http://theoprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0