Semestern..

Nu har bloggen blivit lidande, men jag har varit så jäkla trött alltså.. vi har haft en jättebra semester.. både skara,liseberg,universeum och ullared... det har inte blivit så sena kvällar men det har blivit långa dagar... så på kvällarna va vi alla helt slut!=)

När vi kom till Liseberg så va det hur lång kö som helst utanför, men vi va lite fula så vi hamnade helt plötsligt ganska långt fram hihi... när vi väl kom in så va det ju bara att stå i kö igen, för att köpa åkband och åkkuponger.. vi köpte varit åkband och så fick theo 6 åkkuponger... Men under hela dagen va det världens jäkla köer... det var från 45min till 1 timmas kö på typ alla karuseller... och till theo´s barnkaruseller va det typ en halvtimmes kö... så det mesta man gjorde på liseberg va att stå i kö inte åka karuseller.. det var jättetråkigt att man inte kunde åka så mycket... jag hade ju sett fram imot att åka balder och kanonen... men under hela dagen va det 1 timmas kö tyvärr=(... Thomas och jag gick in på skökhotellet... åff fyy tusan det ska jag inte göra nått mer... sååå rädd jag blev när dom äcklen hoppa fram! usch!  Theo när vi skulle åka kålorado så tog vi med oss theo upp, men han fick inte åka, inte ens om han satt i mitt knä... väldigt dåligt tycker jag för den går ju inte ens fort... så thomas gick och satte sig utanför med honom.. men han fick åka ponnykarusellen flera gånger... första gången va lite läskig men sen satt han och vinka till folk och gapade=) hihi va kuul!

På onsdagförmiddagen blev det universeum.. kolla på lite djur.. och det älskade verkligen theo.... han bara peka och kikade på alla fiskar som simma förbi både bredvid och över honom..=) sen gick vi in i tropiska rummet...  åhh guuuu så varmt och kvavt det va där inne... alla djuren är ju lösa så helt plötsligt ser vi en liten gullig apa!!=) jättesöt och det tyckte theo med.. han ville jättegärna klappa den men man får ju tyvärr inte röra djuren=( och så fanns det skölpaddor, grodor i olika färger(lila,gul,grön), jättefina fåglar.. nemo fiskar... jaa det fanns mycket roliga djur att titta på... theo blev ganska farsinerad av hajen som kom simmandes... jättestor va den, jag tycker nog att det är lite läskigt att se så stora djur på så nära håll..
Efter det tog vi en liten promenad, vi skulle leta efter en kiosk innan vi skulle åka vidare.. och vi gick och gick men tillslut kom det en=)... vi hade ju inte med oss vagnen när vi gick inne på universeum och inte hade vi ju med den på lilla promenaden heller.. så vi turades om att bära honom och till sist så somnade han i thomas famn... jättetrött! dom här dagarna har man mäskt hur stor han har blivit... både tyngre och längre... och han pratar så mycket nu..=)

Sen bar det iäg till Ullared.. jättekul... det är det jag sett fram imot mest!! hihi.. hittade faktiskt ganska så mycket.. och väldigt mycket till theo.. två sett med termobyxor och jacka, ett ska han ha på dagis.. sen hittade vi massor byxor och t-shirts mm... så jag är välsigt nöjd av vad vi har köpt=) tror thomas med är det.. och inte en onödig sak köpte vi=) bra gjort=) Sen blev vi trötta och vi hade u hyrt stuga som vi alla skulle sova i... men tyvärr efter mycket krångel och så så va monika och dom tvugna att åka hem=( så theo, jag och thomas fick hela stugan själva.. vi försökte att boka av den så vi alla kunde åka hem istället, men om vi skulle avboka den så skulle vi få betala den iallafall.. och då kände både jag och thomas att vi kunde va kvar den natten.. och det var väldigt skönt ska jag säga!.. det var lite mycigt med att bara va vi lilla familjen=).. på torsdagmorgonen gick vi upp skapligt och gjorde oss klara och städade stugan... sen tog vi ett varv till inne på Ge-kås... och såklart hittade vi lite till hihi! men det blev bara en kort sväng för vi kände att vi ville hem skapligt.. så vi var nog hemma här vid 15 hugget=)

Vi har verkligen haft en jättebra semester! tack för ett trevligt sällskap!
Och så har vi kommit på det att nästa gång vi åker till ullared blir det nog att sova över igen... inte alls dyrt att hyra stuga! vi betalade 695:- för en 6-bäddad... ocg om vi skulle haft en 4-bäddad hade den kostat 500:-... det är ju inte alls farligt om man är två familjer.. 250:- per familj!

Så nu har jag äntligen bloggat här nu då!
MEN LITE BILDER SKA DET ALLT BLI MED=)


Linda,Liana och Thomas i slänggungan=)

Ponnykarusellen.. det här är första gången han åker den..

Thomas,Liana och monika i uppskjutet!

Mamma och Theo på kvällen strax innan vi går ut från Liseberg..
Ser ni vad vi vann? hihi ;)

Folkmassan när alla skulle gå hem!

Söta apan på Universeum..

I stugan i Ullared..

Min lilla älskling!

Min stora älskling!

Nu kommer lite bilder från när emelie, denny och leia va här och grilla igår=)


Theo och Leia leker... grejjer överallt!=)

Söto!! ska kolla på bilderna i kameran direkt när man tagit ett kort.. då säger han titta och pekar på sig själv!

Söt!! Leia med sina strumpbyxor på huvudet=) hihi




Kommentarer
Postat av: monika och mikaael andersson

tack för en bra semester fast det vart krångel kram monika med familj

2009-07-31 @ 23:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0