Förlossningsberättelse!

Såg på sofias blogg (metrobloggen.se/lovechild)  att hon hade lagt ut en förlossnongsberättelse.. så nu tänker jag härmas och göra likadant=)
Men den kommer en dag för tidigt.. kommer nog inte att ha tid att blogga imorrn... Ni får tänka att det är den
5 maj 2008=)


V.39+0..
Jag vaknade runt kl.05 och kände att jag hade lite småont i magen... men försökte somna om men vaknade ganska snabbt igen.. tänkte inte ens på att det kunde va värkar för det gjorde inte så ont..men klockade dom iallafall... kom mellan 4-5 min och höll i sig 30-45 sek..så jag försökte bara somna om..klockan 7 så jag väckte till thomas och han sa bara: Gå och lägg dig och bada!..  så jag gjorde det.. det brukade bli bättre men inte denna gång.. låg väl kvar i badkaret i en timma.. mycket skönare att ligga där än i sängen.. gick till sist upp och gick o la mej bredvid thomas... kl 10 ringde jag upp till förlossningen för att höra lite vad jag skulle göra och så... eftersom mina värkar inte va så starka och så täta så tyckte dom att jag kunde vara hemma ett tag till.. och mig gjorde det inget för jag hade verkligen inte så ont.. sa till thomas flera gånger " att ska det inte göra ondare än såhär?"  ringde till mamma så hon kunde komma och hämta ozzy... vet inte hur snabbt hon va hemma hos oss men fort gick det=)... Det med att det inte gjorde så ont fick jag äta upp ungefär vid 12.. då ändrade sig värkarna nått enormt! det var mycket mer kraft i dom och dom kom var 2-3 minut.. så jag ringde till förlossningen igen och dom sa att jag var välkommen att komma upp... så klockan 13.30 blev vi inskrivna och som kopplade CTG kurva.. Tog blodtrycket på mig( Som hade varit för högt för mig den senaste veckan) och så hade jag protein i urinen så vi fick stanna kvar... var bara öppen 2 cm just då.. så jag fick lite varma riskuddar och en tablett att svälja ner.. gick och ställde mig i duschen ett tag.. va jätteskönt!
Klockan 17.40 får jag ryggmärgsbedövning... tyckte att det hjälpte till en början... men efter ett tag släppte den.. så dom tillkalla narkosläkaren igen så han sprutade in lite till men det hjälpte inte då heller..=( Klockan 18.20 tar dom hål på mina hinnor så vattet börjar rinna ut.. kändes verkligen som att man kissa på sig.. klockan 19.20 får jag lustgas och det var skönt=)  19.40 började krystvärkarna.. och barnmorskan sa att du kan ju inte börja krysta redan... joooo det kan jag!!! så hon kände och jag var ju helt öppen! 19.45 tillkallar dom barnläkaren för fosterljuden gick ner.. och då fick jag nästan panik! efter att ha krystat i 14 minuter va han äntligen ute våran lilla prins! 19.54 titta han ut=)
Fosterljuden gick ner pga att det gick så snabbt... barnmorskan trodde inte att theo skulle komma innan midnatt... hon sa även också att det var ganska ovanligt att hon fick vara me från början(när vi kom in) tills att barnet kommer ut under ett arbetspass=)
Vilken känsla det var att få upp honom på bröstet och höra honom skrika=).. härligt!

Så det var berättelsen i korta drag... och absolut vill jag föda barn igen... vilken upplevelse... nästa gång kommer jag inte att ta ryggmärgsbedövning, för den hjälpte ju inte nu eftersom dom satte in den försent.. så nästa gång ska jag vara utan.. klarade det ju bra denna gång=)


SÅ GRATTIS IMORGON MIN LILLA ÄLSKLING PÅ 1 ÅRSDAGEN!


Kommentarer
Postat av: mormor

tänk att det redan har gått ett år. grattis våran lilla solstråle på ettårsdagen vi syns senare kram mormor.

2009-05-05 @ 07:35:21
Postat av: Annica

grattis grattis till Theo idag !!!



:)

2009-05-05 @ 07:41:58
URL: http://nickantickan.blogg.se/
Postat av: Lollo & Engla

Grattis Theo på din födelsedag! Hoppas du får en trevlig dag med massa fina presenter o en massa tårta =) Kram från oss!

2009-05-05 @ 10:54:33
URL: http://keelone.blogg.se/
Postat av: Marie

Grattis på födelsedagen theo;) Kram:)

2009-05-05 @ 14:19:36
Postat av: sara

Grattis på 1 års dagen :D

2009-05-05 @ 16:15:44
URL: http://barasaraaa.blogg.se/
Postat av: "Moster carro"

GRATTIS PRINSEN !!! kommer å hälsar på nån dag.

puss på dej

2009-05-05 @ 18:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0