feber=(

Har inte kunnat skrivit på ett par dagar nu.. mycket med jobbet och så har jag en kille här hemma som har feber.. han har haft det i 3 dagar nu.. mellan 39-40 grader! så idag fick jag nog och ringde vårdcentralen, så vi har fått en tid upp dit vid 15.30.. och vi får inte gå in direkt när vi kommer utan måste ringa på en klocka så en sköterska kommer och hämtar oss så vi får gå in i ett annat rum... eftersom han har haft sån hög feber, snorig hostig och diarre.. så vi får se vad läkaren säger sen.. hoppas bara inte det är nått allvarligt.. man blir ju så orolig när det har nått med theo att göra.. igår när vi tog tempen så hade han 39,9grader och han fick lite panodil.. jag tyckte inte det vart bättre så efter en timma tog jag tempen på honom igen och då hade han 39.6... och det är ju inte så bra att febern inte gick ner av febernedsättande=(.. så jag ringde sjukvårdsrådgivningen om lite råd... så då skulle vi badda honom med en handduk och fläckta honom kall.. men när jag gjorde det blev han ju bara arg..  så nu hoppas jag verkligen att vi får reda på vad det är.. det är ju lite läskigt att han har haft så hög feber i 3 dagar..=(.. så idag är jag hemma med honom.. skulle ha varit det igår med, men då jobbade jag 7-14 och cissi erbjöd sig att va hemma med honom=).. och imorrn är jag ledig.. så vi får se på torsdag om han kan gå.. men va jobbigt det var att anmäla vård av sjukt barn.. massor att fylla i och sen måste man ha intyg från dagis att han varit sjuk... usch.. bara för att folk håller på att fiffla med att va hemma fast barnen inte är sjuka liksom.. jaja..!

just nu ligger han här i soffan och sover.. jag fick nyss ett sms om att min mobil är klar på verkstaden, så när thomas kommer hem ska jag åka och hämta den.. och så ska jag lämna tillbaka dop presenten vi köpt.. vi ska ju inte gå på dopet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0